14 Aralık 2011 Çarşamba

Origami Hayatım

           Adım Seda. Hacettepe Üniversitesi sınıf öğretmenliği bölümü lisans ve Çukurova Üniversitesi sınıf öğretmenliği yüksek lisans mezunuyum. Halen Hacettepe Üniversitesi'nde doktora eğitimime devam etmekteyim. 13 yıldır MEB'e bağlı bir okulda sınıf öğretmeni olarak görev yapıyorum.





             Origamiyle tanışmam çocukluğuma dayanıyor.  “İlkokul 2. sınıfa giderken bir bayram tatilinde ailemle birlikte otobüsle Adana’dan Antakya’ya dönüyorduk. Otobüste karşılaştığım İki Japon turist beni kucaklarına alıp yol boyunca benimle oynadılar ve bana kâğıttan bir sürü origami modelleri yaptılar. O gün hala gözlerimin önünde. Böylece bende Japon insanına ve kültürüne yönelik aşırı bir sevgi oluştu. On yıldır uğraştığım origami de benim tutkuyla yaptığım, yaşamımda büyük bir yer eden bir uğraş haline geldi. Artık origamiyle öyle bir özdeşleşmiş ki arkadaşlarım bana “origamik insan” diye hitap ediyorlar ve benim için origamiyle ilgili tanımlamalar yapıyorlar: “Ruhun güzelliğini origamiye dönüşme sanatı , “Yüreğini kâğıtların kıvrımlarına gizleme sanatı” gibi…”


             Origamiyi tutkuyla yaparken, bir yandan da bu tutkuyu öğrencilerimle paylaşabilmek için çeşitli çalışmalar gerçekleştirdim. Origami ile yaptığım araştırmalar sonucunda beni derinden etkileyen Sadako Sasaki’nin yaşam öyküsüne ulaştım. Sadako’yu mutlaka öğrencilerim tanımalı ve barış konusunda duyarlılık kazanmalılar diye düşünerek bir proje yapmaya karar verdim. Sadako Sasaki’nin yaşam öyküsünden esinlenerek öğrencilerimle barış eğitimini konu alan bir çalışma yaptık. Bu çalışmamız geçen yıl Sabancı Üniversitesi 8. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı’na poster sunumu ve Sanko Okulları 3. Yükselen Okullar Konferansı’na sözlü sunum olarak kabul edildi.  Japonya’da 11 Mart 2011 tarihinde meydana gelen deprem sonrasında Genç Hayat Vakfı aracılığıyla Japon çocuklarına gönderilmek üzere 400’e yakın kâğıttan turna kuşu katladık. AB ve aday ülkelerin öğretmenlerinin ortaklaşa proje yapabildiği ve ortak bulduğu etwinning portalı aracılığıyla Origami Wonders isimli bir etwinning projesine katıldık. Polonya, İspanya ve Romanya’dan ortaklarımızla öğrencilerimize origami öğrettik ve ardından çalışmalarımızı birbirimizle paylaştık.”



             Origami çocukların çok sevdiği bir hobi olmanın yanı sıra, her derste etkinliklerin içine entegre edilebilecek eğlenceli bir araç. Beynimizin iki yarım küresini çalıştıran origaminin okullarda ders olarak okutulmasının çok yararlı olabileceğini düşünüyorum. En kısa zamanda yararlı ve eğlenceli bir sanat olan origaminin ülkemizde hak ettiği değere ulaşması dileğiyle. Bu tutkuyu benimle paylaşanlara iyi katlamalar!!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder